2019 este anul investițiilor majore, așa cum PSD a promis! Un nou exemplu este cel al drumului expres în regim de autostradă, Craiova-Pitești, un tronson de-o importanță specială, atât social cât și economic, unde astăzi încep lucrările.
o Este un angajament pe care guvernul PSD l-a asumat și îl onorează, inclusiv în fața investitorilor strategici de la Ford, care dă măsura eforturilor uriașe de a recupera întârzierile în privința extiderii și modernizării infrastructurii rutiere.
o Acest nou șantier se adaugă celor deschise deja, pe care se lucrează intens, precum centura Bacăului, parte a autostrăzii Moldovei, ori care urmează să intre rapid în execuție, cum este tronsonul Râșnov-Cristian al autostrăzii Brașov-Comarnic sau tronsoanele 1 și 5 ale autostrăzii Sibiu-Pitești.
o Suntem deciși să depășim orice blocaje, de orice natură ar fi și să accelerăm la maximum construcția autostrăzilor, drumurilor de mare viteză și modernizarea infrastructurii feroviare, atât de necesare României!
o Guvernarea PSD a finalizat 115 kilometri de autostradă (Lugoj-Deva, Sebeş-Turda, Ungheni-Ogra-Iernut, Gilău-Nădăşelu, sector 1 Bucureşti-Ploieşti), iar în 2019 vor fi daţi în folosinţă alţi 180 de km.
o Minciunile despre lipsa investiţiilor în infrastructură încep să fie spulberate de realitate. În doi ani şi jumătate de guvernare PSD, s-au lansat proiecte de autostrăzi de peste 8 miliarde de euro.
o Printre cele mai importante proiecte lansate de CNAIR în aultimii doi ani se numără Autostrada Sibiu – Piteşti (123 kilometri în valoare de 3,4 miliarde de euro), Autostrada de Centură Bucureşti Sud (52 km, 580 milioane de euro) şi Centura Bacău (31 km, 142 milioane de euro).
În ceea ce priveşte Autostrada Sibiu – Piteşti, în acest an a fost semnat contractul pentru Secţiunea 1 Sibiu – Boiţa, în lungime de 13,17 km, valoarea investiţiei fiind de 129 milioane euro. Secţiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeş, în lungime de 9,86 km (435 milioane euro), este în procedură de licitaţie, Secţiunea 5 Curtea de Argeş – Piteşti (30,35 km, 383 milioane euro) este în contestaţie iar pentru Secţiunea 2 Boiţa-Cornetu (30,35 km) trebuie completate studiile geologice fa fel ca şi pentru Secţiunea 3 Cornetu-Tigveni (37,4 km).
Pentru Autostrada de Centură Bucureşti Sud, în acest an au fost semnate contractele pentru Lotul 2, în lungime de 17 km, cu o valoare de 158 milioane euro, şi Lotul 3 – 18 km în valoare de 180 milioane euro. Pentru cei 17 km din Lotul 1 se derulează reevaluarea procedurilor
În procedura de licitaţie este Studiul de fezabilitate pentru drumul expres Bacău – Piatra neamţ (61 km, 3,41 milioane euro).
Potrivit datelor prezentate joi de şeful de la Transporturi, în anul 2018 au fost semnate contracte pentru realizarea studiilor de fezabilitate şi a proiectelor tehnice pentru drumurile de mare viteză Focşani – Buzău (110 km, 4,37 milioane euro), Ploieşti – Buzău (65 km, 2,67 milioane euro), Bacău – Paşcani (82 km, 4,41 milioane euro), Buzău – Focşani (72 km, 3,03 milioane euro).
o Spre comparaţie, anul guvernului 0, guvernul lui Ciolos şi al lui Iohannis, a fost anul în care nu s-a inaugurat nici un km de autostradă.
o În prezent, în România, se poate circula pe 801 km de autostradă, dintre care 121 au fost finalizaţi pe timpul lui Ceauşescu iar 474 au fost construiţi în guvernările PSD.